Logo for print

Gjennom helsenettet kan du trygt kommunisere og utveksle personopplysninger og pasientinformasjon i tråd med gjeldende lover og retningslinjer.

Digital kommunikasjon 

Medlemmer av helsenettet får muligheten til å kommunisere digitalt om alt fra blodprøve- og røntgensvar til henvisninger og epikriser. I tillegg får de tilgang til offentlige tjenester som oppgjør og sykmelding, frikort, e-resept og pasientreiser.

Tilgang til registre og tjenester

Som medlem av helsenettet kan du gjøre oppslag i ulike helseadministrative registre som Adresseregisteret (AR), Register over Enheter i Spesialisthelsetjenesten (RESH), Legestillingsregisteret (LSR) og Helsepersonellregisteret (HPR). I tillegg får du tilgang til personregisteret, et register med oppdaterte data i Folkeregisteret og informasjon om felles hjelpenummer.

Gjennom helsenettet tilbyr Norsk Helsenett også tjenester som hjemmekontor, videokonferanse, mulighet for fjernhjelp samt drift av domene og e-post.

I tillegg til de grunnleggende mulighetene som ligger i helsenettet finnes det også en rekke tjenester som leveres av ulike tredjepartsleverandører.

Døgnbemannet brukerstøtte

Medlemmer i helsenettet kan fritt benytte Norsk Helsenetts døgnbemannede brukerstøtte på telefon 02017 eller via e-post kundesenter@nhn.no.

For å bli medlem tegner du en tilknytningsavtale med NHN.

 

Sist oppdatert: 1. november 2015

​Fant du det du lette etter?​